00.00

Slutade kl. 20.00 idag, kände mig totalt hjärndöd. Började förvisso kl 12, men att jobba till 20.00 mitt i jävla julruschen är ingen lek kan jag tala om. När julen närmar sig och alla ska hitta de perfekta julklapparna händer det något med folket/kunderna. De blir genast mer målmedvetna, bestämda, stressade, otrevliga, jagar ofta i flock... ja, de börjar mer och mer efterlikna djur. I dessa lägen är det inte alltid kul att stå bakom kassan och ta all skit i hela världen. Är det mitt fel att du har dålig lön? Är det mitt fel att 20%-lappen är kvarglömd hemma på köksbordet? Är det mitt fel att boken du vill ha är slut? Är det mitt fel att du inte får ligga? Är det mitt fel att dina barn skriker sönder allas trumhinnor?

Nej, jag tänkte väl det. Därför; var inte så förbaskat sura. Jag har inte gjort ett piss för att förtjäna det. Tack.

Ikväll har jag lekt med Carro ♥ Vi åt pizza till middag. Jag börjar nästan skämmas. Jag sa nästan.

image350

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0