14-19.15

Idag börjar jag klockan 14.00. "Bra", tänkte jag, "då kan jag gå upp typ halv tio och städa mitt rum, ta en lång dusch och tvätta som fan eftersom det börjar bli tros-panik". Jag gick upp kvart över tio, tog en lång dusch, och nu sitter jag här, med fula trosor på mig. Någonstans på vägen gick det fel. Oj, jag glömde visst att städa och tvätta. OJ. Synd. Men imorn är jag ledig, så jag får nog göra allt det där roliga imorn istället.

Imorn är det julfest för jobbet, d.v.s för alla i hela Kringlan-varuhuset. Nu blir det svårt. För en gångs skull hoppas jag att drickan inte ingår, för annars finns det en risk att jag gör bort mig imorn. Får man betala själv är det ju en helt annan sak. Jag har insett att gratis alkohol inte är en höjdare, inte för mig i alla fall. Men sate vad jag ska äta julmat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0