emosar.


Jag har funderat på en sak; ett ämne som diskuteras lite överallt och som många förmodligen är trötta på. Detta ämne är ordet emo. Vad är emo? Vem är emo? Måste man skära sig för att vara emo? Är man emo om man skär sig? Den vanligaste (och mest korkade) beskrivningen av ett emo lyder ungefär såhär: en person som har svart hår där luggen täcker åtminstonde ett öga, som förbrukar en flaska hårspray per vecka, som har arm-värmare (självkart för att täcka sina ärr, absolut inte för att personen i fråga tycker det är snyggt), som har svart-sminkade ögon, som använder minst 2 nitbälten samtidigt (plus kedjor!), som använder önödigt stora, många och färgglada hårspännen och som ritar tårar/kryss/prickar i ansiktet. Jag tycker det är lustigt. Hela grejen om emosar är lustig. Fast det är klart - något namn måste man ju ha på "dom". Eller? För det går ju naturligtvis inte att se ut på ett visst sätt utan att det heter något särskilt. (eller inte).

Googlar man på ordet emo, får man fram detta: Emo är en typ av rockinfluerad musikstil som växte fram i hardcore- och punkscenen i Washington DC under mitten av 1980-talet. Musikaliskt sett har emo genomgått många förändringar sedan dess och gett upphov till en rad olika subgenrer, därför har termen blivit svårdefinierbar.

Därför undrar jag bara vart det gick fel?
Jag har själv fått höra att jag är en s.k. emo, och mitt svar har varit "Jaha, är jag? Det visste jag inte."

image202

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0