Godmorgon.

Jag hatar att vara lite sådär morgon-hes. Jag har en tendens att vara det ganska ofta, på morgonen. Man liksom små-harklar sig varannan minut och hostar till lite smått, men det splar liksom ingen roll. Halsen skiter fullständigt i att jag tycker det är pinsamt att sitta på bussen och små-hosta och harkla mig som en gammal uteliggare med rökhosta. Tack för det halsen, tack så mycket.

Idag åker jag in 1 timme tidigare till jobbet, för jag ska kolla på skooooor! Eller, stövlar, rättare sagt. Det kommer inte bli en lätt match. (Jag känner det på mig med vetskap om tidigare stövel-letar-dagar jag har haft i mitt liv). Och problemet är att idag är det inte en stövel-letar-dag, idag är det en stövel-letar-timme! Tjenare.

Eftersom jag jobbar i butik möter jag sjukt mycket folk på en dag. Då är det inte lätt att hålla sina fördomar borta, kan jag tala om. I slutet av dagarna brukar jag bli sjukt irriterad på kunder som antingen bara är allmänt otrevliga (dödödö), kunder som har barn som är sjukt jobbiga och som öppnar och stänger musikgratulationskorten som om de har fått ett jävla damp-anfall och sist men inte minst; kunderna som är as-måna om att ge jämna pengar och plockar ur enkronorna och femtioöringarna i en hastighet av ungefär 1 km / h. Plus dom som är fula och bara göra det värre genom att fula till sig extra mycket  istället för att anstränga sig bara en aaaaning och faktiskt göra underverk. Fast iofs, vissa fall är förmodligen hopplösa.

Kommentarer
Postat av: irran

haha, håller med dig med det där om pengarplockarn i 1km/h.. haha,
det är så roligt :D (inte)

2007-10-09 @ 12:12:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0