Vänta, jag måste bara vakna först.

Jag är sjukt trött! Det känns som om jag gick och la mig för typ två timmar sedan. Bra start på veckan, riiight. Har stått och sköljt vatten för att det sägs att det är uppiggande...? My ass att det är. Ögonen är fortfarande helt hängiga och jag ser inte helt tydligt ännu, det är sådär... grumligt ni vet. Jobbigt som fan.

Jag blir så jävla förbannad på de flesta som åker buss här i Södertäljetrakterna. Vet ni varför? Nej, det gör ni inte, så därför ska jag berätta. Typ 90% av alla som åker Sl-bussarna har buss-kort. Det är ju iochförsig bra eftersom det sparar tid när andra (läs: jag) ska gå på bussen eller har en tid att passa. Men vad dessa busskorts-människor gör för fel är att dom är sjukt dryga när dom går på bussen. Då jag sitter rätt långt fram i bussen (jag blir åksjuk annars) har jag liksom chans att kolla in alla som går på. Dom kliver upp i bussen och ser ut som om domedagen är nära eller som om dom lider av en stor böld i arslet eller som om dom just har blivit vräkta eller nåt annat skit. Sen visar dom sitt jävla busskort i typ 1 sekund åt chauffören, utan att röra en min. Ibland säger chauffören "hej" eller nåt annat trevligt, men kort-folket går liksom bara förbi, som om det är en jävla vägg som ska se deras kort istället för en helt vanlig människa. Dom rör inte en min. Själv är jag faktiskt jävligt trevlig mot busschaufförer. Jag hälsar och ler. Jag blir så förbannad. DÖ liksom. Eller skaffa buss-remsa.

Kommentarer
Postat av: Busschaufför

Jag håller med dig, de flesta (inte alla) som har busskort är väldigt otrevliga mot busschaufförer. De tror att de äger världen. De var den största anledning varför jag slutade köra buss och kör spårvagn nu. Där är det kontrollanternas jobb att kolla på färdbevis och jag slipper otrevliga kunder.

2011-06-13 @ 17:30:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0