Morrn'!

Vad hände med solen & värmen? Det har liksom råkad bli höst helt plötsligt och graderna har sjunkt drastiskt fort. Jag fattar ingenting. Sommaren liksom svävade bort under en natt. Men faktum är att jag inte på något sätt har något emot hösten, tvärtom! Några bra saker med hösten:

1. Jag fyller år (20 detta år) i mitten av oktober.
2. Det är ingen som klagar eller ger dig en mystiskt dömmande blick med ena ögonbrynet höjd när du svarar "jag var hemma och myste i mina duntofflor, drack te, spelade tv-spel och kollade på 3 filmer" på frågan "vad gjorde du i söndags?"
3. Man behöver nya sjalar, nya jackor, nya skor, nya vantar, nya mössor... behöver jag säga mer? Shopping.
4. Man svettas inte ihjäl. Varken när man sover, går utanför dörren, går in, sätter sig i bilen etc.
5. Min lite djupa, (nästan) filosofiska sida kommer oftare fram under höstmånaderna. Åh, vad alla löv är vackra. Åh, vad puder-regnet är lent. Åh, vad härligt att himlen och allt annat är grått, riktigt mysigt. Lite i den stilen liksom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0