Screw you.

"Dagens ungdomar..." Detta är ett uttryck som jag tror många av oss känner igen. "Dra alla ungdomar över samma kant, för visst är de lika jävliga och hopplösa hela jävla bunten. Det är tatueringar, piercingar, lathet, krångel och attityd och allt vad de nu har för sig." Det är liksom det intrycket jag får av den meningen. Åt helvete med det. Och av någon (för mig) okänd anledning är det ok för äldre att tycka så utan att skämmas. Att säga det utan att skämmas. Att visa att de tycker så, utan att skämmas. Men nu är det ju så att det finns äldre, både medelålders och gamla som är minst lika bitchiga som många ungdomar. Om inte mer. Men detta är nästan tabu. Man ska visa respekt för de äldre. Man ska ta skit från de äldre. Man ska snällt stå och le samtidigt som man får skit kastat i ansiktet av äldre. Detta känns ju inte helt okej. Väldigt få gamla har förståelse för ungdomar, medan ungdomar ska ha förståelse gentemot de äldre. Hur logiskt låter det? Jag menar, de som är gamla har ju varit unga, de vet att det inte alltid är så lätt. Och man måste inte gilla alla, man får vara otrevlig om man vill. Jag vill bara ha samma rätt att vara uppnosig mot Greta 60+ som hon tydligen har att vara det mot mig, utan att för den skull få en fet utskällning. Är detta för mycket begärt?

Ja, tur då att jag inte längre är en ungdom utan en vuxen som också får käfta. Eller?

Kommentarer
Postat av: elina

hahaha bra.

jag HATAR gamla människor som verkligen utnyttjar att dom är gamla. typ"jag har rynkor och kan inte hämta mitt vattenglas själv"



eller "jag är gammal och ska därför ha just DEN stolen, fast att alla andra jävla stolar brevid är lediga"





piss.

2008-12-03 @ 21:58:13
URL: http://buildingalegend.blogg.se/
Postat av: Klara

Men kan det vara skillnad på att vara ung och ett affärsbiträde?

2008-12-04 @ 18:35:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0