Alla hjärtans dag.

Jag gillar inte hela grejen med "särskilda" dagar, t.ex. Alla hjärtans dag. Överskattat och amerikan-iserat. Köpa, köpa, köpa. Jag låter mest som en gammal klagande klimakteriekärring, men det är faktiskt sant.

Jonas är hemma, sjuk. Brorsan ska hem till pappa. Mamma ska bort och kommer inte hem förän sent ikväll. Antagligen kommer jag ha min egen alla hjärtans dag tillsammans med en Marabou mintkrokant, vindruvor och Cola, eller så leker jag med Fanny när hon har slutat jobbet.

Borde verkligen ta tag i dagen nu. Solen skiner ju t.o.m. Men hela processen tills man ser någorlunda normal ut är ju så förbaskat jobbig, och jag tänker inte gå ut osminkad och i pyamas precis.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0