Vuxen?

Ibland blir jag grinig över att jag är en 19:årig, arbetande kvinna (ok, tjej då). Denna vecka till exempel. Här har ni anledningen: Jag jobbar på påskafton och båda mina familjer (hmm) är bortresta. Detta innebär antagligen att jag inte kommer att få något påskägg och definitivt inte leta efter ett. Jag vill ju leta, som när jag var liten. Leta, hitta, äta tills jag mår illa och lämna resten och aldrig äta upp det. Det är så det ska vara. Men nej, nu är jag vuxen och jobbar och blir lämnad av alla familjemedlemmar. Tur att jag har en extrafamilj hemma hos Jonas, annars hade nog påskafton slutat i badkaret med ett rakblad i handen för min del.

Ok, kanske inte, men ni fattar grejen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0