Olagligt?

Jag vill inte framstå som någon gnällig bitch / kärring, men jag måste få ventilera lite. Aldrig i min (ovanligt lilla) hjärna har jag tänkt tanken att jag skulle störa mig på hög musik från grannar. Jag är ju för fan 19. Jag lyssnar på musik. Jag är inte i klimakteriet. Jag har inga små barn som måste sova. Men nu har det hänt, mer än en gång. Tänk scenariot: Klockan är 23.15 en söndagkväll. Du är trött och ska jobba dagen efter. Du ligger i sängen och tittar på tv, men basen från en stereo (ovanför?) hörs. Du stänger av tv:n och ska sova, trött som ett as. Musiken hörs. Du kan inte koncentrera dig på något annat än dunkandet ovanifrån. Samma sak igårkväll. Jag gick ut i den mörka trappuppgången iklädd endast en filt och smög runt för att ta reda på exakt var musiken kom från.

Vad gör man? Ringer på hos personen halv tolv på kvällen? Sätter upp en lapp i trapphuset? Låter bli att säga något alls? Spelar ännu högre musik ännu senare? Talar med hyresvärden? Bankar med en stol i taket för att liksom visa var skåpet ska stå?

Kommentarer
Postat av: Tipsarn

ring störningsanmälan..eller beror på för vilken hyresvärd du bor för men. Då får dom inte reda på att det var du ;)

2008-05-14 @ 17:27:58
Postat av: JL

IM BAAACK!! Nej men faan.. skit i det.. spela högre samtidigt!! Du lär ju ändå få klagomål om högljutt djursex från din lägenhet :P

2008-05-17 @ 13:51:33
Postat av: jownie :D

Bankar med en stol i taket för att liksom visa var skåpet ska stå? funkade iaf (: 2 hål i taket dock

2008-05-18 @ 15:24:31
Postat av: anonym jävel

uppdatera ;o

2008-06-15 @ 20:14:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0