Jag blir ju rörd.

Häromdagen blev jag riktigt rörd. När jag kom till jobbet möttes jag av Sofie som sa "Du, det var en gammal dam här när du var ledig igår, hon hade med sig bullar, muffins och sockerkaka till dig för att du var så trevlig mot henne igår". Eeeehhh, whaat? Då kom jag på det. Dagen innan hjälpte jag en gammal dam att slå in 3 böcker som hon skulle ge åt sina barnbarn i julklapp. Plötsligt började vi prata om bakning. Jag sa att jag var riktigt dålig på att baka men att övning ger ju färdighet, så jag måste nog börja öva. Hon berättade att hon genom åren har fått så många komplimanger för sina bullar och jag skämtade till det lite; "Ja, men då kan ju du ta med dig några bullar nån dag så kan vi ha en liten picknick här, hehe..." Detta tog hon tydligen på största allvar. Dagen efter kom hon alltså till mitt jobb med 10 hembakade bullar, en köpt sockerkaka och 6 muffins. Till mig.

Det lönar sig att vara trevlig.

Kommentarer
Postat av: irina

Naw, va gulligt! :)

2008-11-25 @ 15:31:27
URL: http://takeashower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0