Singoalla.

I förrgår på Ica blev jag svårt sugen på Singoallakakor, och vips hamnade ett paket i korgen. När jag kom hem och kikade på paketet såg jag en löjlig liten ruta med texten "Ett kex innehåller 60 kcal, 3% av en vuxens GDA"Vad fan? När jag har planerat att njuta av ett halvt (eller ett helt) paket kakor är det sista jag vill veta hur det påverkar min kropp. Och om de nu måste skriva ingående fakta om vad varje kex innehåller,  ja men skriv då så att en person med en vanlig svennes IQ fattar vad som menas. Sen kan det ju vara valfritt att läsa eller inte. Men om jag faktiskt skulle råka bry mig om hur mkt skit det finns i kexet så skulle det ju underlätta om jag förstod vad det står. Right? I en ännu större ruta står det om alla näringsvärden som finns i kexen. 9 1/2 kolhydrater i varje kex. Jag fattar ingenting.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0