Svennedagen nr.1

Åh, har varit en härlig dag. Vaknade runt tio, klädde på oss och åkte til Ikea. När jag går in på Ikea blir jag som.... som... som en skitfet unge i en godisaffär. Seriöst. Jag vill bara ha, ha och ha. Helst skulle jag vilja åka dit med någon typ av lastbil, presentkort på typ 100.000 och ha hela varuhuset för mig själv. Eller okej, Jonas kan få följa med. Men bara om han håller käften, nickar och bär. Ja, ungefär så. Men så gick det inte riktigt till idag, enda likheten var att han fick bära medan jag plockade. Vi kom hem med en stor golv-växt, 2 svarta krukor, en riktigt läcker och stor byrå, vin-öppnare, en lampa till köksfönstret, en vas och andra nödvändigheter. Jag frågade Jonas på "ta-själv-lagret" om byrån (som var uppdelad i 2 stora kartonger) verkligen skulle få plats i bilen. "Ja, det är klart att den gör" fick jag till svar. I helvete att den gjorde. Eller jo, efter ca 15 minter och x antal svordomar fick den plats. Men det fick inte jag. Så jag fick ligga i baksätet med kartongerna ståendes och liggandes över mig. Nackspärr? Svar ja.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0