Bitterfitta?

Häromdagen kom jag att tänka på en sak. Ni som läser min blogg utan att känna mig särskilt bra måste uppleva mig som en rätt bitter människa. Bitter och sarkastisk, allmänt sur. Det skulle i alla fall jag göra om jag läste min blogg utan att känna mig. Här kryllar det av spydiga kommentarer, klagomål över städning & disk, gnäll över väder och icke-existerande-träning, smygfetma och andra otrevligheter. Men ni ska veta att så är inte fallet. Johanna Åkerblom är en glad individ som ser rätt ljust på tillvaron och som är (nästan jämt) är både trevlig och tillmötesgående. Jag tycker bara att det är lättare och roligare att skriva om tjuriga saker, få klaga av mig lite. Sen är jag livrädd att hamna i Blondinbella-facket; facket där man skriver om latte, hur "mums" allt är, dagens outfit och lägger upp bilder på varenda sak jag köper. I helvete heller. Klart att jag dricker latte. Klart att B&J's glass var skitgod. Klart att jag var snygg när jag var ute sist. Klart att jag handlar (skulle jag lägga upp bilder på allt jag köper skulle hela jävla bloggen bestå av bilder). Men sånt skiter man  i! För vem fan bryr sig om vilken typ av latte jag drack i lördags och var jag drack den?

Nej, just det.

Kommentarer
Postat av: cicci

Du har rätt i den där delen om Blondinbella. bra skrivet, jag förstår mig och jag känner igen mig i det du skriver.

2008-10-16 @ 16:13:47
URL: http://takeashower.blogg.se/
Postat av: Anonym

jag förstår DIG* ska det stå:P

2008-10-16 @ 16:14:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0