Att fylla år.

Om mindre än 1 månad fyller jag 20. 20! Oh lord vad märkligt det känns ibland. Jag kommer kunna gå på Systemet liksom. Stundvis känner jag mig som 7, ibland som 15, men oroväckande sällan känner jag mig som 20. Det skulle möjligtvis vara på jobbet, när vi storhandlar, köper folie, när jag gör rent toaletten, när jag köper Ipren och Nezeril eller ser att lönen har landat på kontot.

Sedan är det hela grejen med födelsedagar. När jag var liten var det magiskt att fylla år, lite som med julafton. Skriva önskelista, se fram emot att vakna med frukost på sängen, lååångsamt öppna alla paket och bli glad för varenda sak jag fick. Nu är det lite värre på den fronten. Det enda min fantasi sträcker sig till när det gäller önskelista är typ presentkort på H&M och IKEA, strumpor, roliga kylskåpsmagneter och en elvisp. Ni fattar läget. Varför försvinner magin?

Kommentarer
Postat av: Klara

Tja, den där boan vi gav till Christoffer var ju lite galnare än en elvisp och en kylskåpsmangnet. Vad jag kommer ihåg så var det du som såg den först ;)

2008-09-23 @ 22:32:23
Postat av: johanna

Ja, men det är ändå lättare att handla åt andra än att själv önska sig tycker jag :P

2008-09-24 @ 21:00:36
URL: http://shutupandsmile.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0