HELVETE.

Nu ska jag chocka er alla (även mig själv faktiskt) ; imorn innan jobbet ska jag köpa gympaskor & träningskläder. Jag kan lindra chocken med att säga att nej, jag ska inte börja på gym. Däremot tänker jag börja motionera (läs: gå och möjligtvis jogga litegrann) innan jobbet eftersom jag nästan alltid börjar 11 eller 12. Bägaren rann över när jag stod i provrummet på H&M igår iklädd BH och mina nya jeans, och insåg till min stora förfäran att magen liksom hängde (nåja, nästan hängde, den plutade) över jeansen. Eftersom jag aldrig sett detta förut (i stående position, annat är det ju när man sitter) blev jag riktigt upprörd. Stod där och vred och vände, klämde och hade mig. Plötsligt insåg jag: jag har blivit sambo-smyg-tjock. Nu har det hänt, det som inte fick hända men som har varit oundvikligt. Och det gick upp klart för mig att intag av ostbågar, chokladkakor, chokladbollar, cola och kakor varje kväll inte är helt ofarligt. Fy fan. No more candy för min del på ett tag, det känner ju jag. Naturgodis, loka/ramlösa, viktväktarkarameller (när sockersuget tar över) och jävla frukt, det är vad som står på listan. Vilken jävla höjdare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0