"Jag har inte hunnit"

En skitjobbig grej med att vara ledig är att i princip halva dagen går åt att städa, diska och tvätta - med andra ord sånt som man inte orkar göra när man kommer hem halv åtta om kvällarna. (Och inte heller innan jobbet före tio/tolv på dagarna, för då måste jag titta på "Våra bästa år" som jag av någon sjuk anledning har blivit näst intill besatt av. Och äta frukost. Och sminka mig. Och klä på mig. Och läsa bloggar). Det är därför lätt av konstatera att mina lediga dagar inte är särskilt lediga egentligen, de går helt enkelt åt till att göra sånt som jag inte har "hunnit" (orkat) göra tidigare. Det måste ske en ändring på detta, för jag tänker inte ägna varenda lediga dag resten av mitt liv åt att städa och fixa, framförallt inte när det finns så mycket andra bättre saker att göra; t.ex. ligga på soffan, läsa, glo på tv, gå på stan, fika och sova. Ni vet, saker man ska göra på lediga dagar.

För övrigt håller jag på att bli en riktig tv-slav. En grov sådan. Det är: I ditt ansikte, Greek, Idol, Top-Model, Ensam mamma söker, DHW, Färjan, Från koja till slott och alla andra livsnödvändiga program. Fy fan, jag har blivit en slav.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0