En bra dag.

Idag klev jag upp vid halv nio, drack en kopp kaffe och tog på mig träningskläder och mina sprillans nya träningsskor. Vet ni vad som hände sedan? Jag gick en timmes snabb promenad b.la. längs kanalen. Solen sken, fåglarna kvittrade, stundvis doftade det sommar, fiskmåsarna skrattade, vattnet kluckade mot stenarna och jag hade skog vid min vänstra sida. Detta är något helt nytt för mig. Ja inte bara att röra på mig frivilligt, utan den sida av Södertälje jag såg idag. Jag kände något slags hopp. Ett hopp om att den här staden inte är 100% körd, utan att det faktiskt finns vackra och orörda delar, delar som faktiskt berör. När jag gick där längs vattnet njöt jag i fulla drag. Jag andades in frisk luft istället för avgaser. Jag hörde fåglar istället för bilar. Jag såg mossa och träd istället för betong och stressade människor. Jag gick på halvmjuk mark gräs istället för dammig asfalt. Halsduken fick jag bära på, för solen fick mig att svettas. Jackan var öppen. Detta skall jag göra om, jag har hittat min perfekta promenadväg. Sedan får man ju bara hoppas att solen lyser varje gång jag går, annars blir det kanske inte en lika fantastisk upplevelse.

Nu sitter jag i soffan och känner mig nöjd. Sippar på en Red Bull och njuter. Inom någon timme kommer balkongen vara klädd i solsken, då ska jag ta ut filtar och lägga mig där. Lyssna på musik. Ikväll är det utgång som gäller. Jag ska ha min nya klänning för första gången. Detta är en bra dag.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0