Pension...?

Jag har aldrig varit en särskilt teknisk människa. Med detta menar jag både tekniska saker såsom att koppla in tvn, högtalare, lampor, IKEA-möbler, you name it. Men jag syftar även på hela hålla-kontakt-med-alla-du-känner-och-inte-känner-tack-vare-tekniken. Facebook, msn, twitter och allt vad det är. Min facebookperiod varade ungefär en månad tills jag insåg att det inte gav mig ett skit som inte ett real-life-möte gör, eller för all del ett telefonsamtal. Det var bara rörigt och ytligt. Msn-slav har jag varit, men det var rätt länge sedan nu. Jag blir på allvar stressad om mer än 3 personer skriver samtidigt till mig, jag hinner liksom inte med och blir då stressad. Och stress är ju inte bra, det har man ju hört. Och nu finns det tydligen något som heter Twitter. Nu undrar jag; hur jävla mycjet crap orkat folk hålla på med? När hinner de städa och laga mat? När hinner de umgås på riktigt? "Twitter", bara ordet är ju jobbigt.

Teknik jag är för: Telefon, sms (men helst inte) och delar av Internet.
Teknik jag är emot: Allt annat. Typ.

Min överskeptiska/dissande min.



Kommentarer
Postat av: irran

jag håller med om din teknik lista :D

2009-04-01 @ 16:25:40
URL: http://takeashower.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0