Stay tight tonight.

Det finns en sak som har stört mig under en längre tid, men eftersom jag av någon (ledig?) anledning har lyssnat mycket på radio den senaste tiden stör det mig ännu mer nu. Detta är vad som stör mig: I riktigt jävla många kärlekslåtar sjunger man t.ex. "stay the night", "be mine tonight", "love me tonight", osv. Dessa meningar avslutas i många fall med en mening som slutar med "tight", typ "hold on tight", "hold me tight", "I wanna hold you tight" osv. Det är egentligen inte själva rimmandet som stör mig, utan hela tillfällig-kärlek-grejen. Vadå tonight? Vill du (som sjunger/har skrivit texten) bara ha din älskade en endaste natt? Jaförfan, inatt vill jag ha dig och jag vill att du ska älska mig och hålla mig tajt, men imorn kan du fan dra alltså. Den stilen är det på så fruktansvärt många låtar. Jag hatar det. Så jävla ytligt. Sen är jag ju medveten om att det finns x antal sånger om lång kärlek också, men dessa har inte med saken att göra. Så, nu fick jag ur mig det.

Kommentarer
Postat av: emma ek

Hej Johanna, Emma Ek här(om du kommer ihåg vem jag är) Du jobbar ju på akademibokhandeln i södertälje och jag undrar om du vet om ni har Jenna Jamesons bok - Att älska som en porrstjärna?. :D

2009-04-19 @ 15:20:20
URL: http://nysfc.blogg.se/
Postat av: Anonym

haha! Men fan va grymt då! Får jag svänga förbi bokhandeln någon dag framöver ;) tack!

2009-04-19 @ 21:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0