Fuck Stockholm.

Igår när jag satt på tåget på väg hem från huvudstaden beslöt jag mig för en sak; jag ska aldrig någonsin åka till Stockholm för att shoppa på vintern igen. ALDRIG. Jävlar vad påfrestande det är, både fysiskt och psykiskt. Fysiskt för att jag blev svettig som fan p.g.a. fet dunjacka och stövlar. Psykiskt för att omklädningsrummen är klaustrofobiskt jävla trånga, det var folk överallt, jag blir irriterad när jag svettas och folk är så fruktansvärt dryga; butiksbiträden och stockholmare. Det lustiga är att jag är övertygad om att dagen hade blivit mycket bättre om jag hade haft tygskor och en kort icke-svett-jacka. Men då hade jag å andra sidan frusit ihjäl utomhus. Sammanfattning = aldrig mer åka till stockholm och handla en vinterdag.

Inte hittade jag det jag ville ha heller; jeans, Jag får leva mitt liv i kjol och klänningar och långsamt frysa ihjäl istället. Trevligt. Men jag hittade en kjol, ett par jeans-chinos (nej de räknas inte som jeans för de är slappa som fan) och lite roliga saker från Lagerhaus. B.la. ett äppeldoftljus i konservburk, bruna blockljus, söta plåster med tecknade rådjur på och 2 röda smörknivar. That's it.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0