Melodifestivalen.

Vem är egentligen denna Caroline af Ugglas? Ser henne titt som tätt i skvallertidningarna jag brukar köpa för att fördriva lunchen, men har aldrig riktigt fattat vad hon gör. Varför hon är känd liksom. De få gånger jag har sett henne tala i tv har mest kännt att "hon är nog inte den skarpaste kniven i lådan/ljuset är tänt men ingen är hemma/en skruv är lös helt enkelt". Avfärdat henne som ett jävla psykfall. Ikväll gick det upp för mig - hon sjunger. Eller sjunger och sjunger... hon låter. Saken är den att jag är en aning imponerad. Kan inte riktigt sätta fingret på vad. Tror det var sättet hon sjöng på. Äkta på något vis. Ända ut i fingerspetsarna. Rösten var kanke inte något att skryta om, men ack vilken inlevelse kvinnan hade.

Skicka kvinnan till Moskva och Eurovision song-contest och låt Europa se vilka jävla psykfall vi svenskar är, det tycker jag vore kul.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0