SVETT.

Sitter och väntar på att klockan ska bli 11.30 för då ska jag och Elina ta en långpromenad. Yes, indeed. Det är skillnad på en "åh-vad-trevligt-med-en-promenad" och en "långpromenad". Det sistnämnda är mer ett substitut för ett uteblivet gym-pass. Efter en långpromenad ska man bli lite svettig och helst andfådd också. Och röd i ansiktet. Jag har inte mycket erfarenhet inom ämnet ska jag tillägga, men det känns ju sådär att ta en långpromenad i minusgrader iklädd dunjacka och stövlar. Jag vet inte, det känns inte helt rätt liksom.

Apropå svett. Det är mycket sällsynt att jag lyckas framställa en svett-doft under armarna, men i natt har jag tydligen lyckats. Nu sitter jag nämligen här och sniffar titt som tätt för att verkligen inse att jag inte inbillar mig, men nejdå, det gör jag inte. Det luktar faktiskt lite svett under armarna. det är inte utan att jag känner mig lite stolt. I vanliga fall är det bara min rygg som blir svettig, men den svetten luktar inte. Jag har aldrig fått "lökringar" på tröjan och verkar knappt ha svettkörtlar i armhålorna. De få gånger jag kan lyckas få till någon slags svettlukt under armarna luktar det tydligen tacos, säger sambon. Oroväckande.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0