BREGOTT.

Det här med smörgåsmargarin. Fram tills ungefär två månad sedan ägnade jag aldrig en tanke åt smörgåsmargarin. Jag bredde mina mackor med det som fanns; that's it. Den enda åsikt jag hade var att Bregott var jobbigt pga av sin hårda konsistens, det tog ungefär en kvart att få det mjukt och mackorna gick sönder om de var riktigt färska. Men nu mina vänner, nu har det skett förändring. När jag & sambon åker och storhandlar plockar vi varsitt paket smörgåsmargarin från hyllan. Sambon köper Lätt&Lagom eller Lätta medan jag prompt ska ha mitt eget Bregottpaket. Yes, you heard me. Bregott. Jag har nyligen upptäckt anledningen till varför jag aldrig riktigt har varit en smörgås-älskare. Det beror på vad man brer på mackorna. Seriöst. Bregott är som en smekning för smaklökarna, som pricken över i:t, som... ja, det som gör mackan. Gott, lagom saltigt, smakar äkta. Det är faktiskt så gott att jag numera brer ett tjockt lager. Och att det är hårt? Jag har kommit på knepet. Istället för att ta en klump smör så skrapar man upp det på smörkniven, på så sätt mjukas det upp.


Kommentarer
Postat av: Fanny

korrekt! bregott is the shit

2009-01-21 @ 01:30:16
Postat av: elina

hahahha! ja...kanske du behöver en spark i arslet.

med tanke på att du just skrivit ett helt inlägg om smör liksom;)

2009-01-21 @ 09:51:37
URL: http://buildingalegend.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0