Taggad.

Jaha, ännu en ledig dag. Känns rätt trevligt faktiskt. Det är ju så inihelvete pissigt väder, och då känns det rätt lagom att sitta i soffan med smutsiga mjukisbyxor, randiga strumpor och för stort linne. Men faktum är att jag trots vädret måste kila ner på stan så småningom. Varför? Jag ska köpa träningskläder! Yes, you freakin' heard me. Under lunchen igår ringde Elina och frågade om jag ska med och träna på polis-gymmet imorn (alltså idag). Och jag var faktiskt inte ens svår-övertalad. Mer taggad faktiskt. Så kl. 15.10 ska vi mötas utanför polishuset och sedan ta i för kung och fosterland. Det känns märkligt, jag har ju inte varit i ett gym på ca två år. (Hade årskort förut, utnyttjade det högs 20 gånger). Tillbaka till träningskläderna. Eftersom jag ändå har planer på att börja promenera när vädret börjar tillåta, kan jag lika gärna satsa på någon typ av träningskläder. Inga seriösa för typ 700:- från Stadium kanske, men ändå. Jag tror stenhårt på tanken att man blir mer motiverad beroende på vad man har på sig. Detta gäller ju (iaf för mig) i vardagen, så varför skulle en promenad/träningspass vara annorlunda.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0