sooooleeeen.

Tre timmar pallade jag. Tre timmar dränkt i sol-olja på vår glödheta balkong. Runt mig hade jag blomkrukor med röda pelargoner (pensionärs-blommor, ni vet), söta blänkande små tomater, någon form av prästkrageliknande blommor och ytterligare fyra sorter vars namn för mig är oklara. Jag låg på en filt på trallen som Jonas och Claes så snällt har snickrat. Där låg jag och lyssnade på staden jag bor i, med Rix Fm i bakgrunden, och svettades som ett jävla as. Men det är väl priset man måste betala för att bli brun, och brun vill jag ju vara. Svett och sol hör ju ihop.

Förresten, härom morgonen vaknade jag av mitt eget skratt. är jag slog upp ögonen låg Jonas ca 1 dm från mitt ansikte, han såg på mig och log. Jag drömde att jag såg på gamla YouTube-klipp med svenska klassiker, och det var så roligt att jag skrattade. På riktigt. Det var nog första gången jag vaknade av mitt eget skratt, men förhoppningsvis inte den sista.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0