Måndag.

Igår var det söndag, typisk sambo-söndag. Love it. Jag jobbade till 16.15, blev hämtad och vi körde till IKEA. (Jag har en tendens att kunna få som jag vill genom puppy-eyes, mutningar och besvikelseröst). Dessutom påpekade jag under bilfärden att "det kommer inte vara så mycket folk där, jag menar, klockan är ju så mycket och de flesta åker ju dit lagom tills de öppnar..." När vi kom fram erkände jag (naturligtvis bara för mig själv) att jag hade fel. Oj vad fel jag hade. Jonas säger att "du vet att söndagar är värsta dagen att åka till IKEA på?" och jag mumlar något ohörbart till svar. Grinig över att jag haft fel. Detta var Jonas förklaring till varför alla åker till IEKA på söndagar: "På lördagarna är alla killar/gubbar ute och super med sina polare, sen när de vaknar på söndagen är deras kärringar skitsura på dem och enda chansen att göra dem glada är att gå med på att åka till IKEA." Då undrade jag varför de väljer att åka så sent på dagen. "För att gubbarna är för bakis på förmiddagen". Jaha.

Söndagkvällen spenderade vi i soffan under täcket. Niiiice.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0