Morrn'.

Sitter här vid köksbordet, försöker värma min kyliga och rätt nyvakna lilla kropp med thé. Jag ska jobba idag, just nu känns det "sådär" faktiskt, att jag ska jobba idag alltså. Men nu ber jag en stilla bön till den som är villig att lyssna; Snälla ***, låt mig inte tvingas ta emot ihopskrynklade pengar idag. Det finns inte många saker som är värre än att behöva plocka upp en knögglig hög av blandade sedlar från disken. Ignoransen i den gesten; att liksom "slänga" pengarna på disken istället för att ge dem till mig, den gör mig tokig. Och att inte heller veckla ut pengarna. Så för att undvika att bli tokig ber jag nu om detta. Amen.

Och med det säger jag godmorgon och ger tummen upp åt
starten på en förhoppningsvis bra dag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0